Konsep Digital Marketing Berbasis Facebook Ads Dalam Strategi Pemasaran
DOI:
https://doi.org/10.29103/e-mabis.v24i1.983Keywords:
digital marketing, Facebook ads, marketing strategyAbstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan konsep digital pemasaran berdasarkan Facebook Ads dalam strategi pemasaran. Metode penelitian
menggunakan penelitian deskriptif kualitatif dengan teknik pengumpulan data menggunakan penelitian perpustakaan. Pemasaran digital adalah cara baru pemasaran berbasis digital strategi untuk mendapatkan pelanggan baru dan untuk meningkatkan pertumbuhan pelanggan, salah satunya adalah menggunakan facebook Ads . Iklan Facebook Ads adalah singkatan dari Facebook yang merupakan fitur berbayar dari Facebook untuk mengiklankan konten atau untuk menawarkan produk/jasa dalam akun. Facebook Ads bisa diatur sesuai dengan target keinginan mulai dari minat, jenis kelamin, usia, bahkan lokasi atau domisili yang hendak dituju. Tujuan penelitian ini adalah untuk diteliti pertumbuhan aset terhadap profitabilitas Perbankan yang tercatat.
References
Chaffey. D 2013, Definitions of E-marketing vs Internet vs Digital marketing, https://www.smartinsights.com/digital- marketing-strategy/online-marketing-mix/ definitions-of-emarketing-vs-internet-vs- digital-marketing/
Kannan, P. K., & Hongshuang, L. 2016. Digital Marketing: A Framework, Review and Research Agenda.
Elsevier, vol. 34(1), pages 22-45. International Journal of Research in Marketing.
Song, YB 2001, Proof That Online Advertising Works, Atlas Institute, Seattle, WA, Digital Marketing Insight.
Pepelnjak, J Chandler. 2008 , Measuring ROI beyond the last ad, Atlas Institute, Digital Marketing Insight.
Wardhana, Aditya. 2015. Strategi Digital Marketing dan Implikasinya Pada Keunggulan Bersaing UKM di Indonesia. https://www.academia.edu/ 17287897/ STRATEGI_ DIGITAL_ MARKETING_ D A N _ I M P L I K A S I N YA _ PA D A _ KEUNGGULAN_BERSAING_ UKM_ DI_INDONESIA.
https://databoks.katadata.co.id/datapublish/2022/03/23/indonesia-masuk-daftar-pengguna-facebook- terbanyak-urutan
https://www.niagahoster.co.id/blog/cara-membuat-facebook-ads/#Apa_itu_Facebook_Ads.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).