Analisis Kepuasan Pelanggan Pemakaian Produk Gypsum dengan Menggunakan Metode Quality Function Deployment
DOI:
https://doi.org/10.53912/iejm.v6i2.163Abstract
CV. Andika gypsum adalah toko yang bergerak dalam memproduksi serta memasarkan produknya yang berupa produk profil gypsum. Ada 2 jenis produk profil yang diproduksi yaitu profil gypsum sedang dan profil gypsum besar. Faktor utama dalam meningkatkan produknya yaitu kepuasan pelanggan yang merupakan salah satu faktor utama dalam menentukan daya saing bagi setiap industri dengan meningkatnya jumlah pelanggan dari tahun ke tahun maka peningkatan kualitas produk menjadi hal penting dalam meningkatkan penjualan, terlebih dalam kompetisi dengan industri-industri dalam memperebutkan pelanggan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa matriks House of Quality (HOQ) yang telah dibuat, maka hasil nya menunjukkan bahwa atribut-atribut yang dianggap penting oleh pelanggan ialah Ketahanan produk /produk tahan lama dengan tingkat kepentingannya sebesar 0,0863 yang artinya bahwa nilai atribut ketahanan produk merupakan kebutuhan konsumen yang masih belum memenuhi kepuasan, bobot relatif tertinggi merupakan bobot yang paling diutamakan untuk dapat memenuhi dan memperbaiki kualitas pelayanan. Dan atribut selanjutnya atribut penanganan keluhan konsumen dengan tingkat kepentingan yang bernilai sama yaitu sebesar 0,0863 Bobot terendah yang sudah memenuhi kepuasan pengunjung dengan nilai 0,0522 ialah pada konsumen dalam menjangkau toko.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright
Authors published in this journal agree to the following terms:
1. The copyright of each article is retained by the author (s).
2. The author grants the journal the first publication rights with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, allowing others to share the work with an acknowledgment of authorship and the initial publication in this journal.
3. Authors may enter into separate additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to institutional repositories or publishing them in a book), with acknowledgment of their initial publication in this journal.
4. Authors are permitted and encouraged to post their work online (For example in the Institutional Repository or on their website) before and during the submission process, as this can lead to productive exchanges, as well as earlier and larger citations of published work.
5. Articles and all related material published are distributed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
License
Industrial Engineering Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
You are free to :
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially
Under the following terms :
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits