Pengaruh Kualitas Pelayanan dan Komunikasi Pemasaran Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Depot Air Minum Isi Ulang
DOI:
https://doi.org/10.53912/iejm.v3i2.104Abstract
CV. Baroena merupakan usaha isi ulang air minum yang didirikan pada tanggal 20 Juni 2008, oleh Bapak Saifuddin yang berada di desa Ulee Reulenng Aceh Utara. Salah satu bisnis yang mempunyai prospek yang baik untuk sekarang ini adalah bisnis dalam bidang penjualan air minum isi ulang. Persaingan yang semakin ketat terjadi di dalam dunia air minum isi ulang khususnya produk minuman isi ulang karena produk ini merupakan kebutuhan sehari–hari yang paling banyak dibutuhkan oleh masyarakat. Memang tidak mudah menjadi yang terbaik, selain harus menyediakan kualitas terbaik juga ada faktor pola perilaku konsumen yang tidak mudah ditebak. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, diantara faktor kualitas layanan dan komunikasi pemasaran yang sangat berpengaruh signifikan ialah komunikasi pemasaran hal ini dapat dilihat dari hasil pengujian melalui analisis regresi yang telah dilakukan dengan hasilnya 0,245 yang menunjukkan nilai positif. Sedangkan padakualitas layanan memperoleh hasil yang negatif yaitu -0,010, hal ini menunjukkan bahwa kualitas layanan tidak memiliki pengaruh yang signifikas terhadap kepuasan konsumen.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright
Authors published in this journal agree to the following terms:
1. The copyright of each article is retained by the author (s).
2. The author grants the journal the first publication rights with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License, allowing others to share the work with an acknowledgment of authorship and the initial publication in this journal.
3. Authors may enter into separate additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of published journal versions of the work (for example, posting them to institutional repositories or publishing them in a book), with acknowledgment of their initial publication in this journal.
4. Authors are permitted and encouraged to post their work online (For example in the Institutional Repository or on their website) before and during the submission process, as this can lead to productive exchanges, as well as earlier and larger citations of published work.
5. Articles and all related material published are distributed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
License
Industrial Engineering Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License
You are free to :
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material for any purpose, even commercially
Under the following terms :
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original
No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits